Judoharjoitukset

Harjoituksiin valmistautuminen

Varmista että judopuku on puhdas, jotta harjoituskavereillasi olisi mukava harjoitella kanssasi

Varmista, että kyntesi ovat lyhyeksi leikatut, jottet vahingossa raavi harjoituskavereitasi, eivätkä kyntesi taitu ja aiheuta vammoja itsellesi

Pese jalkasi, jottet tuo tatamille likaa ja kaikilla on mukavampi harjoitella puhtailla tatameilla

Syö ja juo noin pari tuntia ennen harjoitusta, jottei ruoka ja juoma paina mahassasi treenin aikana mutta jaksat harjoitella tehokkaasti.

Riisu kaikki korut, sormukset, kaulakorut ja hiusneulat, jotteivät ne aiheuta vammoja itsellesi ja harjoituskaverillesi.

Sido pitkä tukka päälaelle, jottei se vaikeuta otteen ottoa niskasta tai repeydy harjoittelukaverisi näppeihin tupoksi.


Harjoituksissa

Ole paikalla pukeutuneena judogiin noin 5-10 min ennen treenin alkua

Harjoitus aloitetaan yhteisellä kumarruksella ja mokusolla, joiden aikana jätetään arkielämä tauolle vähäksi aikaa ja keskitytään judon harjoittelemiseen.

Lämmittelyksi pelataan/leikitään/harjoitellaan judollisia tai lihaskunnollisia harjoitteita

Ukemeita eli turvallista kaatumista harjoitellaan joka kerta

Vapaassa harjoittelun osassa jokainen harjoittelee omia judotekniikoitaan joko pystyssä tai matossa ohjaajan ohjeistuksen mukaan

Opetusjaksossa ohjaaja näyttää harjoiteltavan tilanteen, jota sen jälkeen huolellisesti harjoitellaan

Kamppailuosuudessa otellaan, joko vapaasti randorina tai muina tehtäväharjoitteina. Ottelu voidaan korvata esim. heittoharjoittelulla.

Jäähdyttelyksi käydään läpi kehon liikesuunnat dynaamisin liikkein.

Harjoitus lopetetaan mokusolla ja kumarruksella, joiden aikana mielessä kerrataan harjoituksen aikana opittu asia.

Harjoituksen jälkeen

Judopuku tuuletetaan/pestään

Tankataan eli syödään terveellistä perusruokaa, joitta palaudutaan seuraavaan treeniin.


   
Lisää uutisia
Judo
«  Toukokuu   »
Kategoriat